Äntligen är den här…
Sommaren! Barnen har slutat skolan, fotbolls VM har börjat bra för
Sverige och nu ska det bli skönt att få ladda batterierna med några
veckors avkopplande semester. Det är väl så som många tänker inför en
stundande sommar med förhoppning om värme, sol och lagom med
regn.
Men som ställföreträdare är det en hel del saker att tänka på. Du
bör informera huvudmannen om du tänker vara borta i flera veckor, och
även personal på boendet eller hemtjänsten i vissa fall. Se till att
huvudmannen har fickpengar när du är borta, och även fast du har
semester är det inte fel att någon gång slå en signat till huvudmannen
och fråga om allt är bra…
Vi i styrelsen har också tagit tid för att koppla av och laddar inför hösten.
Vår jourverksamhet varje tisdag har tagit en paus, och vi öppnar upp den
igen den 25 augusti. Men du kan fortfarande skicka mail till oss och vi
försöker svara så fort det är möjligt.
Koppla nu av och njut av sommaren så hoppas jag att vi ses i något
sammanhang inför höstens olika aktiviteter, kurser och föreläsningar.
Tommy Hansson – Ordförande i Stockholms GMF
Klicka på annonserna här nedanför så kommer du till varje företags egen hemsida







